Totalul afișărilor de pagină

joi, 15 decembrie 2011

Hrana care goneste depresia

   

Hrana care goneste depresia
Depresia este o boala din ce in ce mai intalnita si tratamentele cu medicamente nu sunt intotdeauna indicate, caci ele pot da dependenta. In plus, cel mai bine este sa previi aceasta problema, una dintre cele mai simple modalitati fiind aceea de a-ti alege cu atentie alimentele pe care le consumi.
Iata ce te poate ajuta sa previi o
depresie, potrivit Huffington Post:

Somonul

Acizii grasi omega 3 continuti de acest tip de peste ajuta celulele creierului sa comunice intre ele mai bine si cresc nivelul dopaminei si serotoninei, doi neurotransmitatori care ajuta la reglarea starii de spirit. Hrana de origine marina, precum somonul sau sardinele, este bogata in omega 3, la fel cum sunt si nucile si semintele de in.

In cadrul unui studiu, cercetatorii au descoperit ca persoanele cu cel mai scazut nivel de azici grasi omega 3 din organism au si cele mai frecvente si vizibile simptome de depresie.

Sofranul

Cel mai probabil nu folosesti sofranul in bucatarie prea des, desi el ar putea avea un efect simtitor asupra bunei tale dispozitii. Il poti pune in
ceai sau atunci cand gatesti orez.

Dupa cum spune dr. Shahin Akhondzadeh, de la Universitatea din Teheran, efectele sale antidepresive sunt comparabile cu cele ale unor medicamente precum Prozacul sau Tofranilul.

Ciocolata

Ciocolata aduce cu siguranta un zambet pe fata datorita gustului ei, dar si gratie substantelor pe care le contine. Ea este bogata in antioxidanti care reduc nivelul de cortizol, hormonul stresului.

Este bine sa mananci
ciocolata neagra de doua ori pe saptamana, dupa cum te sfatuiesc specialistii elvetieni. In jur de 40 de grame de ciocolata contin 230 de calorii.

Carbohidrati

Daca elimini definitiv carbohidratii din
dieta vei atrage o consecinta nedorita, respectiv o stare de spirit mai proasta. Carbohidratii maresc productia de serotonina, asa ca au rolul lor in dieta, atat timp cat sunt consumati cu moderatie.

Pentru a pastra un echilibru consuma intre 20 si 40 de grame pe zi, luandu-i in special din
cereale integrale, fructe si fasole. Vei preveni starile de anxietate, depresie si supararile nemotivate.
sursa: ziare.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu