Totalul afișărilor de pagină

luni, 5 decembrie 2011

Remedii dacă ai mâncat prea mult

Foto: Publimedia / Shutterstock

În perioada sărbătorilor, oamenii fac exces de mâncare şi deseori ajung la spital din cauza intoxicaţiilor alimentare. Supraîncărcarea cu calorii dăunează corpului uman şi îl epuizează, existând riscul apariţiei bolilor cardiace, a diabetului sau a cancerului, relatează Huffington Post.
Pentru a evita astfel de situaţii, revista americană EatingWell propune un plan de dezintoxicare, bazat pe 5 alimente care ajută organismul să se refacă, după ce a fost alimentat cu prea multă mâncare.

Condimentele
Adaosul de condimente în alimentaţie poate ajuta la scăderea efectelor negative ale mâncatului în exces. Într-un studiu din The Journal of Nutrition, participanţii care au consumat mâncare cu aproximativ două linguri de condimente (rozmarin, oregano, scorţişoară, piper negru, paprika), au avut nivelul de antioxidanţi crescut, iar nivelul insulinei a scăzut, comparativ cu cei care nu au avut condimente în alimentaţie. Cercetătorii consideră că mirodeniile pot ajuta la încetinirea absorbţiei de grăsimi şi la creşterea efectelor antioxidanţilor.

Sucul de portocale
Potrivit unui studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition, sucul natural al citricelor, în special cel al portocalelor, conţine un compus asemănător antioxidanţilor numit "flayonoid", care luptă împotriva efectelor negative asupra inimii ale caloriilor.
În studiul citat, persoanele care au băut suc de portocale alături de un mic dejun bogat în grăsimi şi în calorii, au avut eliberat mai puţini marcatori inflamatori asociaţi cu boli de inimă.

Vinul
Antioxidanţii din vinul roşu pot reduce impactul negativ al alimentelor bogate în grăsimi prin micşorarea nivelului unui compus eliberat de corp după consumul de mâncare grasă.
Specialiştii recomandă gătitul cu vin sau consumarea unui pahar de vin roşu la cină. Cu toate acestea, ei menţionează că şi excesul de vin daunează sănătăţii.

Fructele
Dacă ai servit o masă copioasă, serveşte fructe la desert. Alimentarea cu fructe bogate în antioxidanţi (struguri, kiwi, cireşe, fructe de pădure) diminuează efectul negativ al grăsimilor asupra corpului, care poate degenera în timp.

Oţetul
Nutriţioniştii recomandă asocierea unei mese cu o lingură de oţet, preferabil în salată, mai ales datorită faptului că reglează nivelul zahărului din sânge, după consumul de mâncare bogată în carbohidraţi. Acest lucru îi ajută pe cei care suferă de diabet.
sursa: gandul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu